Milyen képet töltsünk fel magunkról a társkeresőre? Aranyos kiscicásat, szexi pucsítósat, vagy laza bulizósat? Vajon miért kap sokkal több értelmes üzenetet ez a lány:

mint ez a másik, aki amúgy nagyon hasonló adottságokkal rendelkezik?:

Több mint hétezer profilképet vizsgáltak meg az OkCupid nevű társkereső adatbázisából, hogy kiderüljön, milyen fotóval lehet leghatékonyabban csábítani. Bár azt gondolnánk, hogy ha a képen mosolygunk, akkor mindenképp nyert ügyünk van, ez nem feltétlen igaz.

A lányoknál a mosoly is nyerő, de a legtöbb üzenetet az kapja, aki csábos fejet vág, viszont még ezt is el lehet rontani. A legnépszerűbb az, ki a kamerába nézve flörtöl. Aki viszont másfelé vet kacér pillantásokat, az a lehető legkevesebb üzenetet kapja. Ennél még az is jobb valamicskével, ha morcos arccal nézünk a távolba.


A férfiaknál már egész máshogy áll a helyzet, a csajokat azzal foghatják meg a legjobban, ha nem mosolyognak, és nem néznek a kamerába, de labdába rúghat még az is, aki mosolyog, viszont sejtelmesen félrenéz. Ha egy férfi csábító fejjel néz oldalra, azzal ő is szinte teljesen elvágja magát.


Mennyit mutassak?

Nagy kérdés, hogy mennyire éri meg nekivetkőzni, és a testünket mutogatni. A férfiak közül kiemelkedő forgalmat bonyolítanak azok, akik megmutatják az izmaikat. Ha nem vagyunk kigyúrva, akkor sincs minden veszve, egy állatos képpel még több nőt csavarhatunk az ujjunk köré, mint az izompacsirták. Az sem rossz, ha valami érdekes dologgal foglalatoskodunk a fotón.


A nőknél ugyanígy sok üzenetet eredményez a dekoltázs, a mélyen kivágott felsőben pompázó csajok 49 százalékkal több üzenetet kapnak, és ahogy haladnak a korral, egyre növelik az esélyeiket a kortársaikhoz képest. Egy 32 éves nő, aki mutat valamit, csak eggyel kevesebb üzenetet kap, mint egy kevésbé szégyenlős 18 éves. Ha beburkolózik, akkor már néggyel kevesebben írnak neki, mint egy jól felöltözött tininek. Ehhez képest a statisztika azt mutatja, hogy minél idősebb egy nő, annál kevésbé tesz fel magáról dekoltált képet.

A mellmutogatás viszont ettől még nem feltétlen célra vezető. Mire megyünk azzal, ha néhányan megüzenik, hogy “jók a dudáid!”. Ezért azt is kielemezték, hogy milyen típusú képek tulajdonosai keveredtek legtöbbször hosszú levélváltásokba, és ezen a téren a dekoltázs leszerepelt. Itt már azok vezetnek, akik valami érdekeset csinálnak a képen, vagy legalább egy állattal szerepelnek rajta. Ez a statisztika végre megválaszolja a poszt elején felvetett kérdést is: az első képen látható lány azért kaphat több értelmes üzenetet, mert valami érdekeset csinál, és nem csak csábosan csücsörít a kamerába.